Pretisci 1.9. i 10.11.1993?

Go down

Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Empty Re: Pretisci 1.9. i 10.11.1993?

Postaj  almingbg on čet lis 03, 2013 5:16 pm

Kako vidim, sve ove novcanice su P34a "sa tackom". Ja imam jednu koristenu novcanicu "sa tackom", P34b, serija FF.

U zadnje vrijeme sam pratio ove novcanice na eBay-u, sve su nekoristene i bez tacke. Cini mi se, da je upravo ova tacka dokaz (?) originalnosti, pored nesto svjetlije boje pretiska.

pozdrav
Almin
almingbg
almingbg

Broj postova : 168
Join date : 05.03.2011

[Vrh] Go down

Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Empty Re: Pretisci 1.9. i 10.11.1993?

Postaj  asulejma on pet lis 11, 2013 9:02 am

Pozdrav,

Nisam pratio forum ovih mjeseci, pa sam se nakon poziva uključio u diskusiju. Zlaji sam poslao skenove svih relevantnih odluka NBBiH iz Službenog lista RBiH vezanih za ove novčane bonove pa će ih on staviti na forum.
Ostala je još jedna - Odluka o povlačenju iz opticaja i zamjeni novčanica i novčanih bonova br. G66/94 od 10.10.1994. (S.L. 29/94) - tu se pod br. 7. spominje samo "novčani bon od 100.000 dinara - tehnički prerađena novčanica, u apoenu od 10 dinara"; to bi bile naše P34a i P34b.
Novčani bon P34a. je izdan Odlukom 38/93 od 10.11.1993. (datum na bonu je 1.9.1993.)
Novčani bon P34b. je izdan Odlukom 39/43 od 10.11.1993. (tu bi datum na bonu trebao biti 10.11.1993., ali ova Odluka se ne nalazi u S.L. nego je spomenuta u Odluci 40/93 od 10.11.1993. koja je data ispred Odluke 38/93). Dakle jasno je da Odluka 39/93 postoji ali nije objavljena i da se ona odnosi na drugu varijantu novčanoga bona nastalog preštampavanjem novčanice od 10 dinara.
Slijedeća je bitna odluka ona Predsjedništva RBiH od 29.10.1993. o imenovanju Kasima Omićevića za guvernera NBBiH. Naime, stari guverner Stiepo Andrijić je, mislim, još krajem 1992. godine zbrisao u Split i cijelo to vrijeme je čellni čovjek NB bio viceguverner Obrad Piljak koji je i potpisivao odluke NBBiH (što se vidi iz skenova Odluka) iako je potpis Andrijića ostao na bonovima izdavanim u to vrijeme. Tako je Andrijićev potpis ostao na P34a (iako je izdan u doba kad je Omićević već 12 dana bio guverner - ali je pripremljen ranije); ali je Omićevićev stavljen na P34b iako je i ovaj bon kao i P34a izdan isti dan; tj 13 dan Omićevićevog guvernerovanja.
Sve ovo proizlazi iz samih Odluka NBBiH, te njihovog slijeda; a to mi je još i osobno potvrdio gosp. Omićević prije nekoliko godina u razgovoru. Potvrdio mi je, dakle, postojanje P34a i P34b - to samo njih, a sve ostale preštampe tih datuma na novčanicama većih apoena (25, 50 itd dinara) opovrgao. Potvrdio je također da su P34a i P34b prerađivane u Domu štampe u Zenici. Osobno ne isključujem mogućnost da su preštampe od 1.000.000; 10.000.000 itd nastale u tom problematičnom preduzeću koje je propalo prije nekoliko godina. Ta se mogućnost također odnosi i na neke primjerke P34b prema originalnosti kojih je društvo na forumu skeptično.

Pozdrav,
Amer (asulejma)

asulejma

Broj postova : 14
Join date : 10.03.2011

[Vrh] Go down

Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Empty Re: Pretisci 1.9. i 10.11.1993?

Postaj  zlaja on pet lis 11, 2013 1:51 pm

Evo i skenova koje mi je poslao Amer pa sami proučavajte. Koliko sam vidio dolje navedene Odluke se odnose na sarajevske novčane bonove koji su pušteni u optjecaj u Sarajevu.

Službeni list RBiH Broj18 – strana 448 Srijeda, 1. septembar/rujan 1993.
Odluka G broj 16/93 Sarajevo 1. maj 1993. godine
Guverner prof. dr.Stjepan Andrijić, s. r.
ODLUKA O IZDAVANJU NOVČANOG BONA I TEMELJNIM OBILJEŽJIMA NOVČANOG BONA U APOENU OD 50.000 DINARA

Službeni list RBiH Broj17 – strana 448 Srijeda, 1. septembar/rujan 1993.
Odluka G broj 17/93 Sarajevo 1. maj 1993. godine
Guverner prof. dr.Stjepan Andrijić, s. r.
ODLUKA O PUŠTANJU U OPTICAJ NOVČANOG BONA, U APOENU OD 50.000 DINARA (Odluka se odnosi na Odluku G broj 16/93 od 1. V 1993. godine)

Službeni list RBiH Broj18 – strana 448 Srijeda, 1. septembar/rujan 1993.
Odluka G broj 26/93 Sarajevo 29. juli 1993. godine
Viceguverner dr.Obrad Piljak, s. r.
ODLUKA O IZDAVANJU NOVČANOG BONA I TEMELJNIM OBILJEŽJIMA NOVČANOG BONA U APOENU OD 100.000 DINARA

Službeni list RBiH Broj18 – strana 448 Srijeda, 1. septembar/rujan 1993.
Odluka G broj 27/93 Sarajevo 30. juli 1993. godine
Viceguverner dr.Obrad Piljak, s. r.
ODLUKA O PUŠTANJU U OPTICAJ NOVČANOG BONA, U APOENU OD 100.000 DINARA (Odluka se odnosi na Odluku G broj 26/93 od 29. VII 1993. godine)

Slijedeće Odluke:

Službeni list RBiH Broj18 – strana 446 Srijeda, 1. septembar/rujan 1993.
Odluka G broj 28/93 Sarajevo 1. avgusta 1993. godine
Viceguverner dr.Obrad Piljak, s. r.
ODLUKA O IZDAVANJU NOVČANOG BONA I OSNOVNIM OBILJEŽJIMA NOVČANOG BONA U APOENU OD 50.000 DINARA

Službeni list RBiH Broj18 – strana 447 Srijeda, 1. septembar/rujan 1993.
Odluka G broj 29/93 Sarajevo 4. avgusta 1993. godine
Viceguverner dr.Obrad Piljak, s. r.
ODLUKA O PUŠTANJU U OPTICAJ NOVČANOG BONA, U APOENU OD 50.000 DINARA (Odluka se odnosi na Odluku G broj 28/93 od 4. VIII 1993. godine)

Službeni list RBiH Broj18 – strana 447 Srijeda, 1. septembar/rujan 1993.
Odluka G broj 34/93 Sarajevo 30. avgusta 1993. godine
Viceguverner dr.Obrad Piljak, s. r.
ODLUKA O IZDAVANJU NOVČANOG BONA I OSNOVNIM OBILJEŽJIMA NOVČANOG BONA U APOENU OD 100.000 DINARA

Službeni list RBiH Broj18 – strana 447 Srijeda, 1. septembar/rujan 1993.
Odluka G broj 35/93 Sarajevo 30. avgusta 1993. godine
Viceguverner dr.Obrad Piljak, s. r.
ODLUKA O PUŠTANJU U OPTICAJ NOVČANOG BONA, U APOENU OD 100.000 DINARA (Odluka se odnosi na Odluku G broj 34/93 od 30. VIII 1993. godine)

se odnose na planirane novčanice od čijega se štampanja odustalo i iz kojih je vidljivo da je bio planiran i novčani bon od 50.000 dinara. Zanimljivo je da su donesene i odluke o puštanju u optjecaj iako takove novčanice ne postoje.
Na forumu smo raspravljali o novčanicama pod temom:
http://hrvatskanumizmatika.forumhr.com/t251-20000-50000-i-100000-dinara-1993-o-cemu-se-radi
Gdje su prikazane novčanice upravo takvoga izgleda kao u Odlukama ali sa datumom na njima 25. januar – siječanj 1993. istim kao i na izdanim novčanim bonovima od 5.000 i 10.000 dinara.

Da se odustalo od izdavanja istih a sigurno od novčanog bona 100.000 dinara pokazuje odluka


Službeni list RBiH Broj23 – strana 568 Ponedjeljak, 15. novembar 1993.
Odluka G broj 38/93 Sarajevo 10. novembra 1993. godine
Guverner Kasim Omićević s. r.
ODLUKA O IZMJENI ODLUKE O IZDAVANJU NOVČANOG BONA I OSNOVNIM OBILJEŽJIMA NOVČANOG BONA U APOENU OD 100.000 DINARA (Odluka se odnosi na Odluku G broj 34/93 od 30. VIII 1993. godine)

Ali se ne spominje i ODLUKA O PUŠTANJU U OPTICAJ NOVČANOG BONA, U APOENU OD 100.000 DINARA po toj IZMJENI nego odluka u kojoj se spominje i Odluka G broj 39/93 od 10. XI 1993. godine koja nije objavljena u Službenom listu RBiH

Službeni list RBiH Broj23 – strana 568 Ponedjeljak, 15. novembar 1993.
Odluka G broj 40/93 Sarajevo 10. novembra 1993. godine
Guverner Kasim Omićević s. r.
ODLUKA O PUŠTANJU U OPTICAJ NOVČANOG BONA U APOENU OD 100.000 DINARA (Odluka se odnosi na Odluku G broj 39/93 od 10. XI 1993. godine)

Dakako bilo bi zanimljivo pronaći Odluku G broj 39/93 od 10. XI 1993. godine koja bi sve malo pojasnila i pomogla odgonetnuti na koju se novčanicu odnosi Odluka G broj 40/93 Sarajevo 10. novembra 1993. godine. Pogledajte datume donošenja Odluke G broj 38 i Odluke G broj 40 (10. novembra 1993. godine). Postoji i pretpostavka da su greškom napisali brojku 39 umjesto 38 jer ako je došlo do te greške onda se Odluka G broj 40/93 odnosi na novčanicu P34a i Odluku G broj 38/93 pa bi bilo potrebno pronaći Odluke za novčanice P34b.

Sve u svemu prikazane Odluke daju mnogo mogućnosti za raznorazne špekulacije i tiskanje nepostojećih novčanica. Sigurno je da originalna novčanica P34a mora, prema izmijenjenoj Odluci, imati u datumu točke iza 1. IX 1993. jer postoje i novčanice na kojima je datum 1 IX 1993 bez točaka (takvu sam i prikazao).
Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 55gv


Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 I82t


Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Vtes


Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 4fji


Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Ushu

zlaja
zlaja

Broj postova : 373
Join date : 15.02.2011
Age : 63
Lokacija : Županja Hrvatska

[Vrh] Go down

Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Empty Re: Pretisci 1.9. i 10.11.1993?

Postaj  asulejma on pet lis 11, 2013 6:39 pm

Pozdrav,
Pronađena je i Odluka 39/93 koja se odnosi upravo na P34b. O tome će dalje Zlaja u ponedjeljak.

Amer

asulejma

Broj postova : 14
Join date : 10.03.2011

[Vrh] Go down

Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Empty Re: Pretisci 1.9. i 10.11.1993?

Postaj  zlaja on pon lis 14, 2013 4:19 pm

Evo Odluka koje mi je poslao kolega Amer kojem se ovom prigodom zahvaljujem i u nastavku je popis svih Odluka vezanih za numizmatiku objavljenih u Službenom listu BiH 1992 - 1994. godine.
Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 E8tr


Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Sv0t


Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Iecu


Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Xdx8


Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 5asu

zlaja
zlaja

Broj postova : 373
Join date : 15.02.2011
Age : 63
Lokacija : Županja Hrvatska

[Vrh] Go down

Pretisci 1.9. i 10.11.1993? - Page 2 Empty Re: Pretisci 1.9. i 10.11.1993?

Postaj  Sponsored content


Sponsored content


[Vrh] Go down

[Vrh]


 
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.