50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Stranica 2 / 2. Previous  1, 2

Prethodna tema Sljedeća tema Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  almingbg on pet tra 22, 2011 6:31 am

Nasao sam jos jednu novcanicu sa greskom - 6-cifrena numeracija sa modernim (glatkim) slovima: HA869331

bye
Almin
avatar
almingbg

Broj postova : 168
Join date : 05.03.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  almingbg on pet tra 22, 2011 7:34 am

Stojanovic u svom katalogu navodi jos jednu gresku na novcanici od 50 dinara 1968, 7-cifrena numeracija: tanka linija koja polazi od rijeci HERCEGOVINA na reversu.

Moze li iko postaviti sliku ovog detalja, zajedno sa serijskim brojem novcanice?


I jos nesto: postoje ji jos neke greske na novcanici od 50 dinara 1968?

bye
Almin
avatar
almingbg

Broj postova : 168
Join date : 05.03.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zlaja on pet tra 22, 2011 12:08 pm

Što se tiče slova E po mom razmišljanju greška je mogla nastati:
1. prilikom izrade klišeja je izostavljen taj detalj tj. nije napravljen,
2. prilikom štampanja novčanica je došlo do oštećenja klišeja,
3. prilikom štampanja novčanice se klišej zaprljao.
Kako nitko od kolega koji posjeduju tu novčanicu s greškom ne navodi da fali dio gornje crte kod slova E, nego kod svih novčanica nedostaje cijela crta, a još nitko nije prijavio novčanicu 1000 dinara 1978. godine na kojoj u riječi GUVERNER nedostaje dio ili polovina slova R mislim da je kolega Vito kada je usporedio tu grešku s greškom GUVERNE i 1930 mislio no grešku pod 1. točkom.

Dali je tako ili je na jedan od ova druga dva nastala greška na 5000 dinara u datumu smrti. Izgled na mojoj novčanici u odnosu na druge koje sam vidio sugerira mi da je greška nastala na način pod 2. ili 3. jer na mojoj to i nije neka prava trojka nego trojka u nastajanju.



Dali sam u pravu ili postoji još neki razlog pojavi te greške. To pitam zato što u zbirci imam dvije novčanice 20 dinara 1978. godine na kojima je greška nastala vjerojatno drugačije tj. na drugi ili treći način.






Slično tomu mislim da nastala greška sa dva A u ćiriličnom natpisu JUGOSLAVIJA na novčanicama 100 dinara 1946. godine.









Što se tiče novčanice 50 dinara 1968. godine u zbirci posjedujem novčanicu na kojoj je na naličju otisak boje s lica novčanice nastao vjerojatno što se kod slaganja donji arak nije dovoljno osušio pa se boja prenijela na gornji arak.






detalj



avatar
zlaja

Broj postova : 373
Join date : 15.02.2011
Age : 60
Lokacija : Županja Hrvatska

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on pet tra 22, 2011 12:44 pm

zlaja je napisao/la:Što se tiče slova E po mom razmišljanju greška je mogla nastati:
1. prilikom izrade klišeja je izostavljen taj detalj tj. nije napravljen,
2. prilikom štampanja novčanica je došlo do oštećenja klišeja,
3. prilikom štampanja novčanice se klišej zaprljao.
Kako nitko od kolega koji posjeduju tu novčanicu s greškom ne navodi da fali dio gornje crte kod slova E, nego kod svih novčanica nedostaje cijela crta, a još nitko nije prijavio novčanicu 1000 dinara 1978. godine na kojoj u riječi GUVERNER nedostaje dio ili polovina slova R mislim da je kolega Vito kada je usporedio tu grešku s greškom GUVERNE i 1930 mislio no grešku pod 1. točkom.
DA.
Ne "izostavljen", ampak je pri izdelavi klišeja prišlo do poškodbe.

zlaja je napisao/la:Dali je tako ili je na jedan od ova druga dva nastala greška na 5000 dinara u datumu smrti. Izgled na mojoj novčanici u odnosu na druge koje sam vidio sugerira mi da je greška nastala na način pod 2. ili 3. jer na mojoj to i nije neka prava trojka nego trojka u nastajanju.
Tudi tukaj je nastanek napake pod 1.
V osmici je ostal kovinski opilek, ki tam ne bi smel biti. Poškodba je nastala pri izdelavi klišeja.

zlaja je napisao/la:Dali sam u pravu ili postoji još neki razlog pojavi te greške. To pitam zato što u zbirci imam dvije novčanice 20 dinara 1978. godine na kojima je greška nastala vjerojatno drugačije tj. na drugi ili treći način.


Na četrti način.
V tem primeru je problem samo v nenatančnem nanosu barve. Barva se na kliše nanaša posredno preko vmesnega valja in ni bila nanešena na celo potrebno površino, zato se del datuma ni odtisnil v celoti.
Ta napaka ni enolično ponovljiva, za razliko od zgornjih, kjer je del klišeja.

zlaja je napisao/la:Slično tomu mislim da nastala greška sa dva A u ćiriličnom natpisu JUGOSLAVIJA na novčanicama 100 dinara 1946. godine.




Ta napaka je nastala na 1. način - pri izdelavi klišeja. Kasneje je bila črka A ročno pregravirana v L (cir.). Zato so znane tri verzije: brez napake, z napako in s popravljeno napako.

zlaja je napisao/la:Što se tiče novčanice 50 dinara 1968. godine u zbirci posjedujem novčanicu na kojoj je na naličju otisak boje s lica novčanice nastao vjerojatno što se kod slaganja donji arak nije dovoljno osušio pa se boja prenijela na gornji arak.




detalj
Tukaj je razlog za napako pod 5.
Verjetno odtis ni posledica neosušenega spodnjega lista.
Glede na ostre linije odtisnjenega dela verjetnejši razlog vidim drugje. Predhodni list se je prepognil, morda se je zavihal del papirja in del klišeja je odtisnil sliko na nasprotni kliše. Zato ima odtis ostre linije - samo tam, kjer pri predhodnem odtisu med klišejema ni bilo papirja. Barva je ostala tam in se odtisnila na naslednjo polo papirja skupaj s pravo barvo.
avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zlaja on pet tra 22, 2011 1:49 pm

Hvala kolegi Viti na iscrpnom pojašnjenju.
Zlaja
avatar
zlaja

Broj postova : 373
Join date : 15.02.2011
Age : 60
Lokacija : Županja Hrvatska

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  simpy on uto tra 26, 2011 5:44 pm

V zbirki imam sledeče bankovce z napako:

7-mestni numerator: AA 0144320
6-mestni numerator: HA 869193
6-mestni barok numerator: AR 578680

simpy

Broj postova : 11
Join date : 15.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zlaja on sri tra 27, 2011 7:26 pm

Nije greška nego razlika u boji upotrebljenoj za numeraciju i papiru.








avatar
zlaja

Broj postova : 373
Join date : 15.02.2011
Age : 60
Lokacija : Županja Hrvatska

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on sri tra 27, 2011 8:14 pm

zlaja je napisao/la:Nije greška nego razlika u boji upotrebljenoj za numeraciju i papiru.

DA. Ta tip barve je ZIN začel uporabljati konec 1974 ali v letu 1975.
Prvič je uporabljena na zadnjih serijah bankovcev na papirju brez varnostne niti:
- 50 din 1968 (višje številke HR-KH, kompletne serije KK-LB)
- 500 din 1970 (serije FK do GF)
Na 10 din 1968 in 100 din 1965 s 6-mestno numeracijo ta barva ni uporabljena.

V celoti je ta barva že uporabljena na bankovcih 20 din 1974 s 6-mestno numeracijo.
Enako na vseh kasnejših bankovcih vseh nominal s 7-mestno numeracijo.
avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Sponsored content


Sponsored content


[Vrh] Go down

Stranica 2 / 2. Previous  1, 2

Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh]

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.