50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Stranica 1 / 2. 1, 2  Next

Prethodna tema Sljedeća tema Go down

50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  almingbg on čet tra 21, 2011 7:37 am

Pozdrav svima

Juce mi je stigla posljednja prinova, novcanica SFRJ 50 dinara 1968, sa 7 cifara i zastitnom niti. Nista posebno, osim sto na reversu, u rijeci HERCEGOVINA (cirilicom), fali dio slova E.

Prilozene su slike aversa i reversa, kao i uvecana slika detalja na reversu. Pogledajte, interesuju me vasi komentari. Takodje bi bilo interesantno znati, da li jos neko ima novcanicu sa istom greskom.








Steta sto fali gornja horizontalna crtica na E, bilo bi puno interesantnije da fali donja crtica, pa da E izgleda kao F Very Happy

bye
Almin
avatar
almingbg

Broj postova : 168
Join date : 05.03.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  braman on čet tra 21, 2011 8:38 am

Ja sam imao dve takve novčanice .Jednu sam poklonio prijatelju a druga je kod mene i stoji u greškama...




braman

Broj postova : 109
Join date : 13.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on čet tra 21, 2011 9:11 am

Odlično odkritje, Almin!

Na prvi pogled sem rekel, ah, nič posebnega, samo barva je bila slabo nanešena.
Potem sem šel preverjat.
In glej čudo - tudi nekaj mojih bankovcev ima to isto napako.
Imam primerke iz serij AA 132xxxx in AA 260xxxx.
Napaka je vedno na isti seriji - AA xxPxxxx (P = parno število), to pomeni, da je verjetno na vseh serijah AA 000xxxx, AA 002xxxx, AA 004xxxx, AA 006xxxx ..... itd. do AA 346xxxx in AA 348xxxx.

Iz tega lahko z lahkoto izračunamo, da je bankovcev z napako natančno 1.750.000 od skupne količine 49.000.000 (po Stojanoviću 47.520.000) tega tipa bankovca.

Napaka je tehnično primerljiva z napakama "GUVERNE" in "1930".
Na naslednji izdaji bankovca za 50 din z datumom 12.VIII.1978 je napaka odpravljena. Mislim, da se na bankovcih z iste pozicije v tiskovni poli vidi, da je črtica naknadno popravljena, vendar moram še preveriti pod mikroskopom.
avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  almingbg on čet tra 21, 2011 9:14 am

@ braman

Serijski broj je, pretpostavljam, blizu onome na mojoj novcanici. Mozete li ga navesti ovdje?

@ Vito

Hvala na cestitkama


bye
Almin
avatar
almingbg

Broj postova : 168
Join date : 05.03.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on čet tra 21, 2011 9:15 am

braman je napisao/la:Ja sam imao dve takve novčanice .Jednu sam poklonio prijatelju a druga je kod mene i stoji u greškama...
Nam lahko zaupate, iz katere serije sta vaša primerka?
avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zviscevic on čet tra 21, 2011 10:33 am

Odlično otkriće!

Vito, zar se i na novčanicama s greškom GUVERNE - ta greška javlja na točno određenoj kombinaciji serijskog broja? Da li imate i forumulu za to?
avatar
zviscevic
Admin

Broj postova : 749
Join date : 12.02.2011
Lokacija : Kastav, Hrvatska

Korisnički profil http://www.monetalis.hr

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on čet tra 21, 2011 10:47 am

zviscevic je napisao/la:Odlično otkriće!

Vito, zar se i na novčanicama s greškom GUVERNE - ta greška javlja na točno određenoj kombinaciji serijskog broja? Da li imate i forumulu za to?
Tako je. Vsaka taka zadeva je vezana na en kliše, ta pa na točno določeno mesto v tiskarski plošči.
Zato je pri vsakem takem pojavu tudi ustrezna formula za izračun položaja bankovca v poli.

GUVERNE se pojavlja na serijah AF in AR xxNxxxx (N = neparno število), vendar samo na serijah z ozkimi črkami. To ustreza 12. poziciji v tiskovni poli.

avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  MinesweePer on čet tra 21, 2011 3:47 pm

I na mojoj je greška, samo što ima 6 brojeva u serijskom.
Serijski broj: GG 720310
avatar
MinesweePer

Broj postova : 259
Join date : 15.02.2011
Lokacija : Rijeka

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on čet tra 21, 2011 4:37 pm

Pa še en primer. Zadeva postaja vse zanimivejša...

CC 686219 - baročni numerator

avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Zarko on čet tra 21, 2011 6:42 pm

Pozdrav svima. Pratim forum vec neko vreme pa bi bio red i ja nesto da napisem.

Ja imam primerak bez zastitne niti, tj. 100 komada, serija HA869701 - HA869800








Zadnja promjena: Zarko; čet tra 21, 2011 6:57 pm; ukupno mijenjano 2 put/a.

Zarko

Broj postova : 7
Join date : 21.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zviscevic on čet tra 21, 2011 6:49 pm

Zarko je napisao/la:Pozdrav svima. Pratim forum vec neko vreme pa bi bio red i ja nesto da napisem.

Ja imam primerak bez zastitne niti, tj. 100 komada, serija HA869701 - HA869800


S greškom ili bez?
avatar
zviscevic
Admin

Broj postova : 749
Join date : 12.02.2011
Lokacija : Kastav, Hrvatska

Korisnički profil http://www.monetalis.hr

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Zarko on čet tra 21, 2011 6:50 pm

Sa greskom, postavio sam slike ispod posta.

Zarko

Broj postova : 7
Join date : 21.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  MinesweePer on čet tra 21, 2011 6:51 pm

sa greškom ili bez greške? nisam skužio iz Vašeg odgovora.
avatar
MinesweePer

Broj postova : 259
Join date : 15.02.2011
Lokacija : Rijeka

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  MinesweePer on čet tra 21, 2011 6:52 pm

ne vidi se nikakva slika.
avatar
MinesweePer

Broj postova : 259
Join date : 15.02.2011
Lokacija : Rijeka

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Zarko on čet tra 21, 2011 6:56 pm

Pogledajte opet, pogresno sam linkovao ka slikama.

Zarko

Broj postova : 7
Join date : 21.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  MinesweePer on čet tra 21, 2011 6:59 pm

ovo ste samo kopirali alminov link, to nisu Vaše novčanice koje ste stavili kao sliku, i sami ste rekli da imate bunt sa drugim serijskim brojevima.
avatar
MinesweePer

Broj postova : 259
Join date : 15.02.2011
Lokacija : Rijeka

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Zarko on čet tra 21, 2011 7:02 pm

Izgleda da sam linkovao ka pogresnim slikama, moje izvinjenje. Ispod su prave slike.






Zarko

Broj postova : 7
Join date : 21.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on čet tra 21, 2011 7:41 pm

Po zbranih podatkih in po mojih tabelah serijskih oznak, je teoretično možno pričakovati napako na teh serijah:

6-mestni baročni numerator: АA, АR, BK, CC, CT (parne tisočice)
6-mestni gladek numerator: DM, EE, EV, FO, GG, HA, HR, KK (parne desettisočice)
7-mestni numerator: AA (parne desettisočice)
Poudarjene so serije, ki so v tej temi že prikazane.

Predlagam, da za primerjavo in potrditev formule zberemo tudi serijske številke bankovcev iz istih serij, ki napake nimajo. Predvidevam, da so to števila z neparno številko na mestu desettisočic (tisočic pri baročnem numeratorju).

Napaka dokazuje:
1. da je ZIN 10 let uporabljal iste tiskarske plošče za ta bankovec (od 1968 do cca 1978 ali 79)
2. da je bilo na poli sočasno tiskanih 28 bankovcev po 50 dinarjev. Napaka je vedno na prvem položaju v poli.
avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zviscevic on čet tra 21, 2011 8:03 pm

Vito je napisao/la:Po zbranih podatkih in po mojih tabelah serijskih oznak, je teoretično možno pričakovati napako na teh serijah:

6-mestni baročni numerator: АA, АR, BK, CC, CT (parne tisočice)
6-mestni gladek numerator: DM, EE, EV, FO, GG, HA, HR, KK (parne desettisočice)
7-mestni numerator: AA (parne desettisočice)
Poudarjene so serije, ki so v tej temi že prikazane.

Predlagam, da za primerjavo in potrditev formule zberemo tudi serijske številke bankovcev iz istih serij, ki napake nimajo. Predvidevam, da so to števila z neparno številko na mestu desettisočic (tisočic pri baročnem numeratorju).

Napaka dokazuje:
1. da je ZIN 10 let uporabljal iste tiskarske plošče za ta bankovec (od 1968 do cca 1978 ali 79)
2. da je bilo na poli sočasno tiskanih 28 bankovcev po 50 dinarjev. Napaka je vedno na prvem položaju v poli.

Zašot baš ove serije navedene gore, a ne i neke druge?
avatar
zviscevic
Admin

Broj postova : 749
Join date : 12.02.2011
Lokacija : Kastav, Hrvatska

Korisnički profil http://www.monetalis.hr

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on čet tra 21, 2011 8:13 pm

Nekaj primerov brez napake za potrditev formule:

6-mestni baročni numerator: CC 791300 (neparne tisočice)
6-mestni gladek numerator: GG 436848, GG 455754, GG 456868 (neparne desettisočice)


Primer brez napake, ki bi jo po teoriji moral imeti:

6-mestni gladek numerator: KK 428255 (parna desettisočica)
avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Vito on čet tra 21, 2011 8:22 pm

zviscevic je napisao/la:Zašot baš ove serije navedene gore, a ne i neke druge?
Zaradi sistema numeriranja bankovcev v celih polah. Te serije ustrezajo prvemu položaju na poli.
Bankovec za 50 din je bil tiskan v polah po 28 komadov. Numeriran je bil sočasno s 14 različnimi serijami (od AA do AP, potem od AR do BH itd....). Ista črkovna serija je bila na dveh mestih na poli - enkrat s parno in enkrat z neparno desettisočico.
Temu sistemu ustrezajo tudi vsi doslej prikazani primerki napake.

Seveda je možno, da je ZIN v kakšni rundi obrnil vrstni red serijskih oznak in začel polo označevati iz drugega vogala. To je teoretično možno in v tem primeru bi se napaka lahko pojavila tudi na drugi črkovni seriji. Vendar doslej pregledani bankovci tega ne potrjujejo.
avatar
Vito

Broj postova : 83
Join date : 12.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  braman on čet tra 21, 2011 8:50 pm

Dok sam došao sa posla ova tema se dosta razbuktala.
Evo i moje serije AA2743179

braman

Broj postova : 109
Join date : 13.02.2011

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zlaja on čet tra 21, 2011 8:54 pm

Moje su sve ispravne i serijske oznake koliko vidim potvrđuju Vitine računice.
6 brojeva barok
AU588903
BU904258
6 brojeva obični
GN499162
HA870213
KC964188
7 brojeva
AE1884806
AL3395702
AM0201801 i AM0434447
AN1758048
AO0242500
AP0491715
Najbolje to potvrđuje ova HA870213
avatar
zlaja

Broj postova : 373
Join date : 15.02.2011
Age : 60
Lokacija : Županja Hrvatska

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zviscevic on čet tra 21, 2011 9:17 pm

zlaja je napisao/la:Moje su sve ispravne i serijske oznake koliko vidim potvrđuju Vitine računice.
6 brojeva barok
AU588903
BU904258
6 brojeva obični
GN499162
HA870213
KC964188
7 brojeva
AE1884806
AL3395702
AM0201801 i AM0434447
AN1758048
AO0242500
AP0491715
Najbolje to potvrđuje ova HA870213

To su sve novčanice s greškom?
avatar
zviscevic
Admin

Broj postova : 749
Join date : 12.02.2011
Lokacija : Kastav, Hrvatska

Korisnički profil http://www.monetalis.hr

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  zlaja on čet tra 21, 2011 9:35 pm

Kao što sam gore naveo ISPRAVNE i potvrđuju računicu.
avatar
zlaja

Broj postova : 373
Join date : 15.02.2011
Age : 60
Lokacija : Županja Hrvatska

Korisnički profil

[Vrh] Go down

Re: 50 dinara 1968 P83c (7 cifara) - greska ili ne?

Postaj  Sponsored content


Sponsored content


[Vrh] Go down

Stranica 1 / 2. 1, 2  Next

Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh]

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.